دانلود فیلم

دانلود فیلم و سریال

دانلود فیلم

دانلود فیلم و سریال

اجزای پمپ جک پالت



معرفی اجزای پمپ جک پالت


دو تا پمپ جک پالت در ویدیو میبینید که یکیش چرخها بهش متصل هست

و یکی بدون چرخ هست که بتونیم اجزارو دونه به دونه و جزء به جزء توضیح بدیم

  • پیستون بزرگ یا شافت بزرگ که عمل بالا رفتن و انجام میده
  • سوپاپ
  • پدال : قسمتی که تخلیه میکنه
  • سیلندر یا شافت کوچک و بالاش یک قسمت پولکی داره
  • فنر
  • پوسته ی پمپ
  • پیچ هواگیری و اضافه کردن روغن
  • لوازم آببندی که داخل قرار میگیره

اجزای جک پالت

معرفی اجزای جک پالت



تمام اجزای جک پالت روی میز چیده شده بجز شاسی جک پالت که بزرگترین قسمت جک پالت هست.
و روی میز جا نمیشه و یه چیز مشخصیه ، از بالا تا پایین قطعات و توضیح میدیم :

  • دسته ی جک پالت : مشتمل بر یک اهرمی که وظیفه ی تخلیه و بارگیری و انجام میده
  • انتهای این اهرم یک زنجیر هست که به پدال پایی تخلیه متصل میشه
  • پمپ جک پالت : اصلی ترین و اساسی ترین قسمت جک پالت پمپ هست
  • که این پمپ به وظیفه ی صفحه به شاسی متصل میشه
  • میله ی تعادل : که زیر شاسی قرار میگیره به بازویی متصل میشه
  • کفشک : برای متصل کردن چرخ ها به همدیگه
  • عینکی : دو چرخ زیر بازویی هارو به هم متصل میکنه
  • پین چرخ
  • پین دسته

بالابر

بالابر به ماشینی اطلاق می‌شود که به منظور حمل بار و نفر، یا کار در ارتفاع و یا در خطوط تولید جهت انتقال بار و هم سطح‌سازی به کار می‌رود.

بالابرها از مکانیزم‌های مختلفی برای بالابری استفاده کرده و تفاوت‌های اساسی
با بالاکشنده‌ها و جرثقیل‌ها و لیفتراک‌ها دارند. نیروی بالابری توسط انواع
مکانیزم‌ها در دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌گردند که هریک با توجه به نوع
کاربرد و نیاز مشتری طراحی می‌گردند. درهریک از این بالابرها عوامل
تعیین‌کننده‌ای همچون ظرفیت، ایمنی، محیط کاری، نوع کاربرد و قیمت
تمام شده دستگاه، نوع مکانیزم را مشخص می‌نماید.

اجاره بالابر

منبع : ویکی پدیا

استاکر

بازرگانی آران متین وارد کننده و توزیع کننده انواع استاکر  و جک پالت با معتبر ترین گارانتی و بهترین قیمت

استاکر دستی وسیله برای تخلیه و بارگیری میباشد که این امر را برای اپراتور راحت تر میکند این وسیله بهترین وسسیله برای جایگزین لیفتراک میباشد

استاکر دستی بسیار کم هزینه و مقرون بصرفه است

استاکر اساسا در محیط های بسته و بهداشتی استفاده کاربردی دارد

جک پالت ۳.۵ سانتیمتر ارتفاع

جک پالت 3.5 سانتیمتر ارتفاعجک پالت ۳.۵ سانتیمتر ارتفاع به جک پالتی میگویند که حداقل ارتفاع آن زمین ۵ سانتیمتر میباشد.

 

این نوع جک پالت برای پالتهایی با ارتفاع کم میباشد

جک پالت ۳.۵ سانتیمتر ارتفاع در برندهای مختلف وارد (آلمان ،ایتالیا ، ترکیه ، کانادا ، ژاپن ، ایران و… ) و موجود میباشد

 

مشخصات فنی

پشت تا پشت شاخک ۵۵ سانتیمتر

طول شاخک ۱۱۵ سانتیمتر

عرض هر شاخک ۱۶ سانتیمتر

فاصله مابین دو شاخک ۲۳ سانتیمتر

تناژ از ۱.۵ تا ۲.۵تن

حداقل ارتفاع از زمین ۳۵ میلیمتر

وزن دستگاه ۷۵ الی ۸۵ kg

حداکثر ارتفاع بالابری ۱۵ cm

جک پالت استاندارد باریک

جک پالت استاندارد باریک

جک پالت استاندارد باریک جک پالتی را میگویند که عرض آن کمتر از ۵۵ سانتیمتر میباشد.

 

جک پالت  استاندارد باریک در برندهای مختلف وارد (آلمان ،ایتالیا ، ترکیه ، کانادا ، ژاپن ، ایران و… ) و موجود میباشد

 

مشخصات فنی

پشت تا پشت شاخک ۴۵ ، ۳۶  سانتیمتر

طول شاخک ۱۱۵ ، ۸۰ سانتیمتر

عرض هر شاخک ۱۶ سانتیمتر

تناژ از ۱.۵ تا ۲.۵تن

حداقل ارتفاع از زمین ۸۵ میلیمتر

وزن دستگاه ۷۵ الی ۸۵ kg

حداکثر ارتفاع بالابری ۲۰ cm

بازرگانی آران متین

جک پالت چیست ؟

جک پالت وسیله ای است برای جابه جایی آسان بار که در این مورد میتوان به نکات زیر اشاره کرد.

الف))) جک پالت به علت آنکه از پایین ، باری جابه جایی نیاز به وارد کردن نیرو دارد ، جا به جایی بار با آن خیلی راحت از استاکر دستی میباشد

ب))) هشت چرخی که در جک پالت طراحی شده باعث حرکتی راحت و روان در تمامی جهات میشود

د))) در اکثر انبار ها . کارخانه ها جک پالت و استاکر با هم میتوان کار ماشین لیفتراک را انجام بدهند به این صورت که از  جک پالت برای جابه جایی بار تا محل مورد نظر و از استاکر برای بارگیری و چیدن بارها روی هم استفاده میشود

ی))) بابت وجه به قیمت و هزینه نگهداری بالای لیفتراک های دیزلی یا برقی ، استفاده از یک جک پالت و استاکر بسیار به صرفه می باشد

در اینجا تاریخچه جک پالت را خدمتتان عرض می نماییم امید است از این مطلب نهایت استفاده برده شود :

پالت ها و یا همان تیر غلطک ها در قرن بیستم عرضه شدند. در آن زمان برای حمل و نقل و نگهداری کالاها از جعبه های چوبی و یا مخزن ها استفاده می شد.
قبل از عرضه پالت ها از تیر غلطک ها استفاده می شد که این تیر غلطک ها به یک کامیون بسته می شد که برای اولین بار در یک کارخانه های موجود در آمریکا پدیدیر گردید.

لازم به ذکر است که اولین کامیون بالابر دستی در سال 1887 و اولین کامیون بالابر تمام استیل در سال 1909 عرضه گردید.
کامیون بالابر  با ارتفاع بالا در سال 1919 عرضه گردید این کامیون می توانست بار ها را به راحتی تا چند فوت بالا ببرد و پس از آن با آمدن شاخک ها کامیون ها می توانستند بخش وسیع تر و بزرگ تری از کالاها و محصولات را در بر گیرد همانطور که خدمتتان عرض کردیم  پیشرفت دیگری که در این زمینه رخ داد میله های شاخکی بود که علاوه بر بالا بردن کالا ها و محصولات که کامیون ها آن ها را انجام می دادند می توانستند کالا ها را به جلو و یا عقب نیز حرکت دهند پس از آن نیز پالت ها ظاهر شدند که علاوه بر امکانات ذکر شده می توانستند هر ردیف از بار ها را به صورت یک جا جابه جا نمایند .

و اما پالت جهت ممانعت از حرکت نیز در نظر گرفته شد به گونه ای که وجود غلطک هایی با وزن سنگین سبب می شد تا کالاها به سمت جلو حرکت نمایند .
پالت از غلطک های سنگین تشکیل شده تا با استفاده از این غلطک ها بتوان از سرعت پالت به آرامی کاسته شود.
پالت ها به وسیله جرثقیل شاخک دار جابه جا می شوند که توسط این جابه جایی تمام شاخک ها به طرف جلو حرکت می کند و به طرف جلو جمع می شود .
روش مدیریت فهرست برداری از انبار و مراکز توزیع توسط پالت فلورک صورت می پذیرد که این نوع پالت دارای سیستم بسته بندی و چهار جوبی می باشد .

و اما مسیر پیشرفت و توسعه پالت چه بود ؟
در ابتدا از پالت به عنوان جدا کننده بین بار ها استفاده می شد تا پس از آن با استفاده از شاخک ها بتوان آنها را جا به جا نمود و پس از آن به جاگیری تخته در آویز ها استفاده می شد و در نهایت سبب به وجود آمدن پالت ها گردید .
در سال 1925 تعداد تخته ها افزایش یافت و سبب به وجود آمدن مشکل پالت ها گردید و پس از این تغییر شکل چند مشکل در پالت هایی با یک لبه پدیدار گشت به عنوان نمونه وجود تخته ها در پایین سبب شد تا پالت ها وزن و فشار بار را بهتر تحمل نماید.

که این تخته ها خود سبب استحکام یشتر بار ها و پشته سازی آنها می شود و تولید کنندگان بار ها از این ایده بسیار بسیار حمایت کردند و علت آن نیز افزایش سطح عمودی برای بارها می باشد.
قبل از جک پالت ها ،لبه پالت با لبه باریک استفاده می شدند تا بتوان آنها را از چهار چوب درب ها رد نمود و پس از آن بسیاری از شرکت ها ساختمان های خود را به منظور استفاده از جک پالت های بزرگ بهینه نمودند .
پیش از جک پالت در سال 1939 کارل کلارک یک پالت جدید را طراحی نمود در حالی که با آویزه های آهنی این پالت را ارائه نمودند .

در جنگ جهانی دوم از پالت ها به منظور حمل و نقل وسایل جنگی استفاده می شد و در تاریخچه جک پالت ، پالت پس از آن در سال 1945 توسط رابرت برون مطرح گردید .
در پایان سال 1948 سولیوان استمپل پالتی را طراحی نمود که به منظور استفاده با جرثقیل شاخک دار می توان از آن استفاده نمود در مواد ساخته شده در این پالت می توان به ساخت آن با استفاده از استیل اشاره نمود و در اوایل جنگ جهانی دوم پالت بلوکی چهار جهته ساخته شد و علت آن نیز کاهش زمان تجدید تدارکات جنگ بود . گیریم در سال 1949 اولین پالت آویز دار دو جهته را تولید نمود .

پالت ها و جرثقیل های شاخک دار در حمل و نقل ریلی تاثیر بسزایی گذاشتند به گونه ای که حمل و نقل با آنها ساده تر و سریعتر صورت می گرفت که تا قبل از آن به عنوان مثال برای تخلیه یک ماشین در بردارنده 13000 کالا 3 روز طول می کشید این در حالی بود که برای بارگیری همان مقدار کالا توسط یک کامیون ریلی تنها یک روز زمان نیازمند بود و این تغییرات در صورتی بود که آمریکا در جنگ جهانی دوم بازسازی کنترل کالا را در یک شبانه روز به انجام رسانید .

استفاده از پالت فرصت مطلوبی برای کمک به نیروهای آمریکایی بود که با استفاده از پالت ها می توان کالا های بسیار بیشتر با افراد کمتر و در کمترین زمان ممکن جابه جا نمود. و نیز در مبحث کلی پالت ها که شمل جک پالت نیز می شد می توان حجم بسیار بیشتری از کالا ها را در انبار نگهداری نمود.